شناسهٔ خبر: 37418 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

نیچه و پست‌مدرنیسم

نیچه از ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب می‌توان به توانایی نویسنده در شرح مفاهیم پیچیده‌ی فلسفی به زبانی ساده و همه‌فهم اشاره کرد. وی از این طریق کوشیده تا طیف وسیع‌تری از خوانندگان را تحت پوشش قرار دهد.

نیچه و پست‌مدرنیسم

دیو رابینسون

مترجم: محمود مقدس

ناشر: مهرگان‌خرد

تعداد صفحات: ۱۰۳ صفحه

قیمت: ۸۰۰۰ تومان

 

نیچه را می‌توان پیچیده‌ترین، پورشورترین، جذاب‌ترین و شاعرترین فیلسوفی دانست که تاریخ اندیشه به خود دیده است. تب نیچه سال‌هاست در ایران وجود دارد و اگرچه گاهی شدت و حدتش فروکش می‌کند اما هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. این کتاب از مجموعه‌ی مواجهات پست مدرن (Postmodern Encounters ) به قلم دیو رابینسون است که به شرح آرای مهم ویلهم فردریش نیچه در بافتاری پست‌مدرن می‌پردازد. وی در این اثر نیچه را نخستین کسی می‌داند که پی به معنای واقعی مدرنیته برد. نویسنده‌ی کتاب نیچه را پیامبر عصر خود لقب می‌دهد. کتاب پس از شرح مختصری از زندگی نیچه، به بیان دیدگاه‌های او در زمینه‌ی موضوعات گوناگون به‌خصوص مباحث زبان‌شناختی وی می‌پردازد و تلاش می‌کند از این راه نقبی به مکتب پست‌مدرن و ارتباط آرای چهره های برجسته‌ای چون لیوتار، بودریار و فوکو با نظریات نیچه بزند.

این کتاب فصول متعددی را دربرمی‌گیرد که برخی از عناوین آن عبارت است از: «نیچه و زوال مسیحیت»، «ویران‌سازی علم»، «تبارشناسی اخلاق»، «ارزیابی شک‌گرایی نیچه»، «پست‌مدرنیسم و نیچه»، «نیچه و رورتی»، «نیچه و فمنیسم پست‌مدرن»، «نیچه‌ی پدیدارگرا» و غیره.

 

نظر شما